پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فولاد ابزا رچیست؟
نوشته شده در سه شنبه 30 آذر 1400
بازدید : 105
نویسنده : جواد دلاکان

فولاد ابزار

 

فولاد 2581-میلگرد 2581-فولاد  X30WCrV9-3 -فولاد ابزاری گرمکار 2581-فولاد قالبسازیفولاد ابزاری (Tool Steel) به دسته ای از فولادهای کربنی. و آلیاژی بیان می شود که برای ساخت ابزار و قالب مناسب هستند. این خواص شامل سختی بالا، مقاومت به سایش. مقاومت به تغییر شکل و دفورمه شدن و قابلیت حفظ لبه برش دهنده در دماهای بالا است. به همین دلیل فولادهای ابزاری برای شکل دهی به سایر مواد مناسب هستند.

فولاد های ابزاری معمولاً در کوره های قوس الکتریکی و تحت شرایط و الزامات ویژه فولادهای ابزاری ذوب می شوند. فولادهای ابزاری در حقیقت فولادهایی هستند که اقبلیت سخت کاری و تمپرینگ دارند. درصد بالای عناصر آلیاژی و میکروساختار مناسب کاربردهای طاقت فرسا و شدید، باعث شده که تولید این فولادها دشوار باشد.

 

خواص اصلی فولاد ابزار شامل مقاومت به سایش، سختی بالا. و قابلیت حفظ شکل و در دماهای فوق العاده بالا باعث استفاده از آن در ساخت ابزارهایی مانند مته. برقو، کارتها، قالب های فورجینگ و قالب های تزریق پلاستیک میشود.

بازار فولاد ابزار در سال 2017 بیش از 4.5 میلیارد دلار ارزش داشت. و انتظار می رود تا سال 2024 صنعت به بیش از 2.5 تن فولاد ابزار نیاز داشته باشد. بزرگترین شرکت های تولید کنند فولاد ابزاری در جهان عبارتند از.ناچی -فوجیکوشی، هیتاچی متالز، وست آلپاین، ساموئل سان اند کو، ارامت، تیانگونگ اینترنشنال، شرکت فولاد پنسیلوانیا، کی او اسپشال استیل.

 


:: برچسب‌ها: فولاد 2581 , میلگرد 2581 , فولاد X30WCRV9-3 , فولاد ابزاری گرمکار 2581 , فولاد قالبسازی , طبقه بندی فولادهای ابزاری , فولاد ابزار چیست , ,



فولاد 2581
نوشته شده در دو شنبه 29 آذر 1400
بازدید : 98
نویسنده : جواد دلاکان

فولاد 2581-میلگرد 2581-گرد 2881-X30WCrV93-فولاد ابزاری گرمکار Hot Work Tool Steels.نام های دیگر آن X30WCrV9 -W10019721 – BH21 – SKD5 – H21 – Z30WCV9 – خصوصیت: استحکام کششی بسیار بالا (در حالت نرم)، بازگشت پذیری خوب. مقاومت به سایش خیلی خوب، مقاوم در برابر شوک حرارتی

فولاد 2581

فولاد 2581-میلگرد 2581-فولاد  X30WCrV9-3 -فولاد ابزاری گرمکار 2581-فولاد قالبسازی

کاربرد : قابل کابرد در اکستروژن فلزات، ریخته گری تحت فشار

جهت قالب های اکستروژن گرم،فشاری، برش گرم و تحت فشار فلزات سنگین و چکش پرسهای آهنگری

دمای پیش گرم : 200 الی 250 درجه سانتی گراد

فولاد ابزار گرمکار 2581 از دسته فولادهای آلیاژی گرمکار بوده که با نام X30WCrV9-3 نیز در میان فولادها معروف است. این نوع فولاد شامل ترکیب شیمیایی متوسط 0.3 % کربن، 0.4% سیلیسیوم، 0.4% منگنز، 2.5% کروم، 0.7% وانادیوم و 4.5% تنگستن می باشد. فولاد 2581 به دلیل درصد بالای تنگستن دارای مقاومت به حرارت و سایش بسیار خوب و چقرمگی پایین می باشد.

این فولاد در مقایسه با سایر فولاد های ابزار گرمکار به دلیل حفظ سختی در دمای بالا، عملکرد بهتری دارد. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که این فولاد در ابزارهایی که با آب خنک کاری میشوند نباید استفاده شود. این فولاد در ساخت قالب های دایکاست، اکستروژن، شکل دهی داغ. دایکست تحت فشار آلیاژهای مس و برای قالب هایی که در شرایط حاد کار می کنند مناسب است.

فولاد آلیاژی گرمکار به دلیل وجود عناصری همانند کروم، وانادیوم و تنگستن نسبت به فولادهای آلیاژی دیگر همانند فولاد 1.2344 قویتر می باشد.

وجود 9 درصد تنگستن یا ولفرام در این فولاد آلیاژی گرمکار. علاوه بر بهبود کار گرم قطعه فولادی در دماهای بالا خواص کار سرد فولاد در فولاد ابزار را بهتر می کند.

فولاد 2581

سختی اولیه این فولاد 240 برینل می باشد و تا 53 راکویل آبکاری می گردد و سخت می شود.

آبکاری این فولاد 1100 تا 1200 درجه سانتی گراد انجام می شود. و کوینچ تمپرینگ آن در دمای 590 تا 610 درجه سانتی گراد انجام می شود.

با توجه به حساسیت فولادهای آلیاژی گرمکار بهتر است در خلاء آبکاری گردد ولی در روغن هم می توان آن را انجام داد.

نکته حائز اهمیت برای آبکاری فولادهای آلیاژی گرمکار این است. که با توجه به اندازه قطعه مورد استفاده حتماً تا مغز فولاد سرخ گردد و تمام مراحل آبکاری به صورت کاملاً علمی انجام شود.

فولاد بعد از آبکاری حتماً باید کوین تمپرینگ گردد و سختی اولیه آبکاری آن کاهش یابد تا تردی قطعه کاهش پیدا کند. و تنش های داخلی فولاد را می گیرد.

مقاومت کار کردن این فولاد 1770 مگاپاسکال می باشد.

از موارد مورد کاربرد این فولاد آلیاژی در صنعت می توان به قالب های ریخته گری تحت فشار ماهیچه های قالب ها. برای کار با فلزات غیر آهنی و اجزای قالب های پرس کاری، پرس های اکستروژن گرم، و قالب های برش گرم نام برد.

فولاد 2581

فولاد آلیاژی گرمکار 1.2581 نسبت به فولاد 2344 برای درجه حرارت های بالاتر و برای آلیاژهای سنگین تر. همانند مس و برنج مناسب تر است به دلیل وجود 9 درصد تنگستن برای آلیاژهای همانند آلومینیوم و زاماگ چسبندگی کمتری دارد.


:: برچسب‌ها: فولاد 2581 , میلگرد 2581 , فولاد X30WCRV9-3 , فولاد ابزاری گرمکار 2581 , فولاد قالبسازی , طبقه بندی فولادهای ابزاری ,



طبقه بندی فولادهای ابزاری- فولاد 2581
نوشته شده در یک شنبه 28 آذر 1400
بازدید : 102
نویسنده : جواد دلاکان

طبقه بندی فولادهای ابزاری

تعداد بسیار زیادی از فولادهای ابزار به طور مؤثری توسط مؤسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) دارای رده بندی است. که توسط کشورهای بسیاری مقبول است و استفاده می شود. سیستم طبقه بندی AISI فولادهای ابزار را بر اساس مشخصه برجسته آنها مانند آلیاژ. کاربرد یا عملیات حرارتی آنها به گروه های مختلفی تقسیم بندی می مکند.

فولاد 2581-میلگرد 2581-فولاد  X30WCrV9-3 -فولاد ابزاری گرمکار 2581-فولاد قالبسازی

فولاد ابزار

ریزساختار سختکاری شده یک فولاد ابزاری متداول. شامل زمینه ای ار مارتنزیت که تمپر میشود حاوی پراکندگی های مختلفی از آهن و کاربیدهای آلیاژی است. وجود درصد بالایی از کربن یا عنصر آلیاژی در این فولادها. امکان سخت کاری یا تشکیل مارتنزیت در هنگام خنک کاری را فراهم کرده است. هر چه درصد کربن با عناصر آلیاژی در مارتنزیت در حالت فوق اشباع بیشتر باشد. که از آستنیت مادر به ارث می برد.

درصد کاربیدهای شکل گرفته در حین تمپرینگ بیشتر خواهد بود. هرچه درصد عناصر تشکیل دهنده کاربیدهای قوی بیشتر باشد. چگالی کاربیدهای پایدار در آستنیت در هنگام کار در حالت گرم و آستنیتی کردن بیشتر خواهد بود. این کاربیدها علاوه بر آنهایی که در حین تمپرینگ در مارتنزیت شکل می یابند. به عنوان اجزایی از میکروساختار باقی خواهند ماند. هرچه درصد کربن مارتنزیت و چگالی کاربیدها بیشتر باشد مقاومت به سایش فولاد افزایش خواهد یافت. اما از طرفی چقرمگی آن کاهش می یابد.


:: برچسب‌ها: فولاد 2581 , میلگرد 2581 , فولاد X30WCRV9-3 , فولاد ابزاری گرمکار 2581 , فولاد قالبسازی , طبقه بندی فولادهای ابزاری ,



انواع فولاد ابزار تندبر
نوشته شده در شنبه 27 آذر 1400
بازدید : 108
نویسنده : جواد دلاکان

انواع فولاد ابزار تندبر

فولادهای تندبر آلیاژهایی هستند که خواص خود را از تنگستن یا مولیبدن و معمولاً هر دو بدست می آورند. این فولادها جزو سیستم آلیاژی چند – جزئی آهن – کربن – X هستند. که در آن X نشانگر یکی از عناصر کروم، تنگستن، مولیبدن، وانادیم یا کبالت است. معمولاً درصد عنصر X بیشتر از 7% به همراه بیش از 0.6% کربن است. این درصدها به تنهایی باعث افزایش سختی فولادها نشده. و برای تبدیل به آلیاژ تندبر واقعی نیاز به عملیات حرارتی دما بالا دارند.

در سیستم واحد نامگذاری (UNS)، گریدهای نوع تنگستنی (برای مثال T1 و T15) به صورت سری T120XX نامگذاری می شوند. همچنین در حالیکه گریدهای نوع مولیبدنی (برای مثال M2 و M48) به صورت سری T113XX نامگذاری می شوند. در استاندارد ASTM هفت نوع گرید تنگستنی و 17 نوع گرید مولیبدنی به رسمیت شناخته شده است.

افزودن مجموع حدود 10% تنگستن و مولیبدن راندمان سختی و استحکام فولادهای تندبر را پیشینه کرده و کمک می کند. که این فولادها در دماهای بالا این خواص را حفظ کنند.

فولاد 3265

فولادهای تندبُر تنگستنی

T1

اولین فولاد تندبر تولیدی می باشد که در سال 1903 اختراع شد و حاوی 14% تنگستن بود. این فولاد امروزه با فولاد M2 جایگزین می گردد..

فولادهای تندبُر مولیبدنی

M1

فولاد M1 خواص استحکام در دمای بالای M2 را ندارد. اما نسبت به شوک مقاوم تر بوده و انعطاف پذیرتر است.

M2

فولاد M2 فولاد تندبُر «استاندارد» صنعت و پرکاربردترین آنها است. این فولاد دارای کاربیدهای کوچک و تقسیمی به صورت منظمی است. که باعث آن شد که این فولاد مقاومت به سایش بالایی داشته باشد. اما حساسیت دکربوریزه شدن آن کمی بالاست. سختی این فولاد پس از عملیات حرارتی برابر سختی T1 میشود. اما مقاومت به خمش آن تا 4700 مگاپاسکال می رسد. همچنین استحکام و خواص ترموپلاستیسیته آن 50% بیشتر از T1 است. از این فولاد برای ساخت ابزارهای زیادی از جمله مته، قلاویز، برقو و … استفاده می شود. در استاندارد ISO 4957 فولاد 1.3343 معادل فولاد M2 می باشد.

M7

از فولاد M7 برای ساخت مته های بزرگتر که انعطاف پذیری و عمر زیاد. نیز از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده می گردد.

 

M50

فولاد M50 خواص استحکام در دماهای بالای سایر گریدهای HSS را ندارد. اما برای دریل هایی که شکست مشکلی اساسی آنها است. و نیاز به انعطاف پذیری بیشتری است مورد استفاده قرار می گیرد. از این گرید معمولاً برای ساخت ساچمه های بلبرینگ های دما – بالا نیز استفاده می شود.

فولادهای تندبر کبالتی

افزایش عنصر کبالت باعث افزایش مقاومت به گرما می شود. و می تواند سختی را تا بالای 67 راکول افزایش دهد.

M35

M35 مانند M2 است که 5% عنصر کبالت به آن افزون می شود. ام 35 را معمولاً با نام فولاد کبالتی، HSS یا HSS-E نیز می شناسند. این فولاد نسبت به M2 توان کارکردن در سرعت های بالاتر و عمر بیشتری دارد.

M42

فولاد M42 آلیاژ تندبر سری مولیبدنی بوده که دارای 8 تا 10% کبالت است. از این گرید معمولاً در صنایع تراشکاری و فرزکاری حرفه ای استفاده می شود. چرا که نسبت به سایر گریدهای فولادهای تندبر، خواص مقاومت به گرمای فوق العاده ای دارد. و اجازه می دهد ابزار با سرعت های بیشتری کارکرده و زمان تولید کاهش پیدا کند. همچنین مقاومت به «لب پَر شدن» M42 در هنگام استفاده از آن. برای برش مقاطع ناپیوسته بیشتر از سایر گریدها بوده. و نسبت به ابزارهایی که از جنس کاربید تولید می شوند. ارزان قیمت تر هستند. ابزارهای تولیدی از این گرید معمولاً با نماد HSS-Co مشخص می شوند.

فولاد 3265

 

شرکت خشکه و فولاد پایتخت (( مدیریت : جواد دلاکان )) صنعتگران عزیز، افتخار داریم. که سی سال تجربه گرانبهای خویش را در زمینه عرضه انواع ورق آلیاژی. و انواع فولاد آلیاژی برای خدمت رسانی به شما هموطنان کشور عزیزمان ایران ارائه می دهیم. پیشاپیش از اینکه شرکت خشکه و فولاد پایتخت را جهت خرید خود انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.
ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: فولاد 3207 , میلگرد 3207 , تسمه 3207 , فولاد تندبر 3207 , فولاد ابزار 3207 , فولاد خشکه هوایی , انواع فولاد تندبر , ,



انواع فولاد ابزار تندبر
نوشته شده در شنبه 27 آذر 1400
بازدید : 125
نویسنده : جواد دلاکان

انواع فولاد ابزار تندبر

فولادهای تندبر آلیاژهایی هستند که خواص خود را از تنگستن یا مولیبدن و معمولاً هر دو بدست می آورند. این فولادها جزو سیستم آلیاژی چند – جزئی آهن – کربن – X هستند. که در آن X نشانگر یکی از عناصر کروم، تنگستن، مولیبدن، وانادیم یا کبالت است. معمولاً درصد عنصر X بیشتر از 7% به همراه بیش از 0.6% کربن است. این درصدها به تنهایی باعث افزایش سختی فولادها نشده. و برای تبدیل به آلیاژ تندبر واقعی نیاز به عملیات حرارتی دما بالا دارند.

در سیستم واحد نامگذاری (UNS)، گریدهای نوع تنگستنی (برای مثال T1 و T15) به صورت سری T120XX نامگذاری می شوند. همچنین در حالیکه گریدهای نوع مولیبدنی (برای مثال M2 و M48) به صورت سری T113XX نامگذاری می شوند. در استاندارد ASTM هفت نوع گرید تنگستنی و 17 نوع گرید مولیبدنی به رسمیت شناخته شده است.

افزودن مجموع حدود 10% تنگستن و مولیبدن راندمان سختی و استحکام فولادهای تندبر را پیشینه کرده و کمک می کند. که این فولادها در دماهای بالا این خواص را حفظ کنند.

فولاد 3265

فولادهای تندبُر تنگستنی

T1

اولین فولاد تندبر تولیدی می باشد که در سال 1903 اختراع شد و حاوی 14% تنگستن بود. این فولاد امروزه با فولاد M2 جایگزین می گردد..

فولادهای تندبُر مولیبدنی

M1

فولاد M1 خواص استحکام در دمای بالای M2 را ندارد. اما نسبت به شوک مقاوم تر بوده و انعطاف پذیرتر است.

M2

فولاد M2 فولاد تندبُر «استاندارد» صنعت و پرکاربردترین آنها است. این فولاد دارای کاربیدهای کوچک و تقسیمی به صورت منظمی است. که باعث آن شد که این فولاد مقاومت به سایش بالایی داشته باشد. اما حساسیت دکربوریزه شدن آن کمی بالاست. سختی این فولاد پس از عملیات حرارتی برابر سختی T1 میشود. اما مقاومت به خمش آن تا 4700 مگاپاسکال می رسد. همچنین استحکام و خواص ترموپلاستیسیته آن 50% بیشتر از T1 است. از این فولاد برای ساخت ابزارهای زیادی از جمله مته، قلاویز، برقو و … استفاده می شود. در استاندارد ISO 4957 فولاد 1.3343 معادل فولاد M2 می باشد.

M7

از فولاد M7 برای ساخت مته های بزرگتر که انعطاف پذیری و عمر زیاد. نیز از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده می گردد.

 

M50

فولاد M50 خواص استحکام در دماهای بالای سایر گریدهای HSS را ندارد. اما برای دریل هایی که شکست مشکلی اساسی آنها است. و نیاز به انعطاف پذیری بیشتری است مورد استفاده قرار می گیرد. از این گرید معمولاً برای ساخت ساچمه های بلبرینگ های دما – بالا نیز استفاده می شود.

فولادهای تندبر کبالتی

افزایش عنصر کبالت باعث افزایش مقاومت به گرما می شود. و می تواند سختی را تا بالای 67 راکول افزایش دهد.

M35

M35 مانند M2 است که 5% عنصر کبالت به آن افزون می شود. ام 35 را معمولاً با نام فولاد کبالتی، HSS یا HSS-E نیز می شناسند. این فولاد نسبت به M2 توان کارکردن در سرعت های بالاتر و عمر بیشتری دارد.

M42

فولاد M42 آلیاژ تندبر سری مولیبدنی بوده که دارای 8 تا 10% کبالت است. از این گرید معمولاً در صنایع تراشکاری و فرزکاری حرفه ای استفاده می شود. چرا که نسبت به سایر گریدهای فولادهای تندبر، خواص مقاومت به گرمای فوق العاده ای دارد. و اجازه می دهد ابزار با سرعت های بیشتری کارکرده و زمان تولید کاهش پیدا کند. همچنین مقاومت به «لب پَر شدن» M42 در هنگام استفاده از آن. برای برش مقاطع ناپیوسته بیشتر از سایر گریدها بوده. و نسبت به ابزارهایی که از جنس کاربید تولید می شوند. ارزان قیمت تر هستند. ابزارهای تولیدی از این گرید معمولاً با نماد HSS-Co مشخص می شوند.

فولاد 3265

 

شرکت خشکه و فولاد پایتخت (( مدیریت : جواد دلاکان )) صنعتگران عزیز، افتخار داریم. که سی سال تجربه گرانبهای خویش را در زمینه عرضه انواع ورق آلیاژی. و انواع فولاد آلیاژی برای خدمت رسانی به شما هموطنان کشور عزیزمان ایران ارائه می دهیم. پیشاپیش از اینکه شرکت خشکه و فولاد پایتخت را جهت خرید خود انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.
ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: فولاد 3207 , میلگرد 3207 , تسمه 3207 , فولاد تندبر 3207 , فولاد ابزار 3207 , فولاد خشکه هوایی , انواع فولاد تندبر , ,



فولاد 3207
نوشته شده در پنج شنبه 25 آذر 1400
بازدید : 115
نویسنده : جواد دلاکان

فولاد 3207 یا فولاد تندبر 1.3207 بیشتر در زمینه ابزارسازی مته و فرزکاری مورد استفاده قرار می گیرد. این فولاد که با نام اختصاری hss مشهور است. در قالب گیری ابزار کاربردهای زیادی دارد. از کاربردهای تخصصی این نوع فولادها در ابزارهایی که به مقاومت سایشی بیشتری نیاز دارند است.

فولاد 3207

فولاد 3207-میلگرد 3207-تسمه 3206-فولاد تندبر 3207-فولاد ابزار 3207-فولاد خشکه هوایی

وجه تمایز این فولادها، قابلیت بکارگیری در دمای بالا بدون از دست دادن فرم و شکل است. این فولادها دارای درصد بیشتری از تنگستن و وانادیوم است.

فولاد تندبر 1.3207

فولاد تندبر 3207 دارای قابلیت برش راحت و سریع این نوع فولادها نسبت به دیگر فولادهای کربن دار است. به دلیل دارا بودن وانادیوم و تنگستن در مرحله حرارتی نسبت به فولادهای پر کربن کمتر دچار سایش شده. و مقاومت بالا در آن ها قابل مشاهده است. این فولاد خاصیت تحمل دمای بالا تا حدود 700 درجه بدون از دست دادن فرم و حالت را دارد.

میلگرد 3207

میلگرد 1.3207 در دسته میلگرد های خشکه هوایی تنگستن دار می باشد و مقاومت به سایش بالایی دارد. برش میلگردهای 1.3207 به نسبت میلگردهای کربن دار، بهتر و سریع تر می باشد. به منظور بهبود خاصیت سختی میلگرد های 1.3207، عنصر کبالت به آن اضافه می گردد. میلگردهای 3207 غالباً در ساخت ابزار تراش و فرز، ساخت قلم تراش، مته و ابزارهای برشی استفاده می گردد.


:: برچسب‌ها: فولاد 3207 , میلگرد 3207 , تسمه 3207 , فولاد تندبر 3207 , فولاد ابزار 3207 , فولاد خشکه هوایی , ,



ویزگی فولاد 420-تسمه استیل 421
نوشته شده در دو شنبه 22 آذر 1400
بازدید : 136
نویسنده : جواد دلاکان

ویژگی

تا مرز 650 درجه سانتی گراد به صورت سرویس متداول و تا 750 درجه سانتی گراد به صورت سرویس تناوبی

جوش پذیری:

چون میلگرد استیل 420 آلیاژ سخت شده هوایی است. یک پیش گرمایی ما بین دمای 200 الی 250 درجه سانتی گراد قبل از جوش دادن باید صورت گیرد.

بعد از انجام جوش باید 6 الی 8 ساعت، در دمای 700 الی 750 درجه سانتی گراد آنیل و سپس سرد کردن هوایی صورت گیرد.

عملیات حرارتی:

آنیل 800 – 750 درجه سانتی گراد/سرد کاری آهسته

سخت کاری : 1030-980 درجه سانتی گراد

بازگشت: 650 – 600 درجه سانتی گراد

شرکت خشکه و فولاد پایتخت (( مدیریت : جواد دلاکان )) صنعتگران عزیز، افتخار داریم. که سی سال تجربه گرانبهای خویش را در زمینه عرضه انواع ورق آلیاژی. و انواع فولاد آلیاژی برای خدمت رسانی به شما هموطنان کشور عزیزمان ایران ارائه می دهیم. پیشاپیش از اینکه شرکت خشکه و فولاد پایتخت را جهت خرید خود انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.
ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: فولاد 4021 , ورق استیل 4021 , میلگرد استیل 4021 , تسمه استیل 4021 , میلگرد استیل 420 , کاربرد فولاد 4021 , ,



کاربرد ورق استیل 420
نوشته شده در یک شنبه 21 آذر 1400
بازدید : 136
نویسنده : جواد دلاکان

فولاد 4021- ورق استیل 4021-میلگرد استیل 4021-تسمه استیل 4021-میلگرد استیل 420

کاربرد ورق استیل 420

از جمله کاربردهای ورق زنگ نزن 420 می توان به استفاده از آنها در ساخت کارد و چنگال، پیچ و مهره پیچ گوشتی و … اشاره نمود.

قطعات ساختاریبا با مقاومت و استحکام بیشتر مانند محورها،قطعات تلمبه ها، دسته پیستون

ستیل 420 از سری 400 استیل های زنگ نزن، محصولاتی عموماً با قابلیت شکل پذیری بالا و مقاومت زیاد در برابر خوردگی هستند. از دیگر ویژگی های این سری به خاصیت بگیر و همیشه مغناطیسی بودنشان اشاره می شود.

جایی که میزان کم کربن و ایفای نقش پر رنگ توسط کروم و مولیبدن. این فولاد را به محصولات پر کاربردی در ساخت وسایل مختلف تبدیل کرده است.

کاربرد

علاوه بر قاشق و چنگال هایی که به آنها اشاره شد. این محصولات برای ابزار آلات جراحی، ساخت تیغه های برشی و دریچه های سوزنی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

میلگرد استیل 420

کاربردها در میلگرد استیل 4021

ماشین اجزا، سوپاپ و پمپ، کارد و چنگال، لوازم جراحی، تیغه های توربین های بخار، دسته های بازویی کوچک، لوازم ورزشی، ابزار آلات و…

مقاومت خوردگی:

مناسب برای خوردگی های محیطی

بهترین مقاومت در برابر خوردگی این فولاد در کوئنچ تمپر در دمای 200 درجه سانتی گراد می باشد.

شرکت خشکه و فولاد پایتخت (( مدیریت : جواد دلاکان )) صنعتگران عزیز، افتخار داریم. که سی سال تجربه گرانبهای خویش را در زمینه عرضه انواع ورق آلیاژی. و انواع فولاد آلیاژی برای خدمت رسانی به شما هموطنان کشور عزیزمان ایران ارائه می دهیم. پیشاپیش از اینکه شرکت خشکه و فولاد پایتخت را جهت خرید خود انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.
ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶

 


:: برچسب‌ها: فولاد 4021 , ورق استیل 4021 , میلگرد استیل 4021 , تسمه استیل 4021 , میلگرد استیل 420 , کاربرد فولاد 4021 ,



فولاد 4021
نوشته شده در شنبه 20 آذر 1400
بازدید : 132
نویسنده : جواد دلاکان

 

فولاد 4021 که در بازار با نام استیل 420 شناخته می شود. آلیاژی مارتنزیتی است که مقاومت در برابر خوردگی آن مشابه استنلس استیل 410 می باشد. تفاوت این دو در میزان کربن آنهاست.

بطوری که به علت نیاز به خاصیت سختی، لازم است. درصد کربن در 420 به نسبت بالاتر باشد. همچنین استنلس استیل 4021 میتواند حداکثر 0.5 درصد حاوی عنصر مولیبدن باشد. این آلیاژ در هر دو حالت بازپخت و سخت کاری مغناطیسی است. و حداکثر مقاومت در برابر خوردگی تنها در شرایط سخت کاری کامل و سخت کاری و تنش گیری امکان پذیر است.

در کاربردهایی که نیازمند مقاومت خوب در برابر سختی بالا هستیم. این آلیاژ گزینه مناسبی است. این آلیاژ معمولاً در کاربردهای در دماهای بالاتر از 427 درجه استفاده نمی شود. به این علت که در دمای مذکور آلیاژ به شدت نرم شده و خواص ضد خوردگی خود را از دست می دهد.

 

ورق استیل 420 یا ورق زنگ نزن 420 از خانواده ورق های آلیاژی ضد زنگ است. که در استاندارد DIN به نام فولاد 1.4021 معروف می باشد. همچنین این ورق به دلیل دارا بودن خواص مغناطیسی جذب آهنربا می شود. و با نام استیل بگیر 420 نیز در میان فروشندگان فولاد معروف می باشد. ورق استنلس استیل 420 دارای ترکیب شیمیایی متوسط 13% کروم، 1 درصد سیلیسیم. 1% منگنز، 0.15% کربن، 4 دهم درصد فسفر و 0.03% گوگرد می باشد. ورق زنگ نزن 4021 در محیط های هوا، آب و برخی از محیط های شیمیایی از جمله اسید نیتریک و اسید سولفوریک. و اسید ناشی از مواد غذایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

خواص مکانیکی استیل گرید 420

سختی برینل :230HB

مدول الاستیسیته: 200 مگاپاسکال

مقاومت کششی: 700-950 مکاپاسکال

فولاد 4021- ورق استیل 4021-میلگرد استیل 4021-تسمه استیل 4021-میلگرد استیل 420

شرکت خشکه و فولاد پایتخت (( مدیریت : جواد دلاکان )) صنعتگران عزیز، افتخار داریم. که سی سال تجربه گرانبهای خویش را در زمینه عرضه انواع ورق آلیاژی. و انواع فولاد آلیاژی برای خدمت رسانی به شما هموطنان کشور عزیزمان ایران ارائه می دهیم. پیشاپیش از اینکه شرکت خشکه و فولاد پایتخت را جهت خرید خود انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.
ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: فولاد 4021 , ورق استیل 4021 , میلگرد استیل 4021 , تسمه استیل 4021 , میلگرد استیل 420 , ,



فولاد 4541
نوشته شده در پنج شنبه 18 آذر 1400
بازدید : 143
نویسنده : جواد دلاکان

فولاد 4541-میلگرد 4541-لوله 4541-فولاد زنگ نزن-استیل 321-فولاد نسوز-استنلس استیل

فولاد 1.4541-X6CrNiTi 18-10-که در بازار با نام استیل 321 هم شناخته می شود. یکی دیگر از فولادهای زنگ نزن پرکاربرد می باشد. می توان این آلیاژ را دسته استیل های نسوز در نظر گرفت.همچنین مشابه خیلی از استیل ها خاصیت مغناطیسی ندارد و با نام نگیر شناخته می شوند. به طور کلی فولاد پر مصرف ترین فلز در صنایع مختلف می باشد.

فولاد در انواع ساده کربنی، آلیاژی و زنگ نزن تولید می شود. نوع زنگ نزن یا استیل در بازار ایران با نام استیل شناخته می شود. این فولادها طول عمر بیشتری نسبت به نوع ساده کربنی دارند. و گران تر از آنها می باشند. استیل 321 در مقاطع ورق و میلگرد تولید می شود. ویژگی اصلی میلگرد های زنگ نزن مقاومت شدید آنها در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد. این میلگردها در بازار آهن آلات با نام میلگرد استیل و کد سه رقمی معرفی آلیاژشان معروف هستند.

شرکت خشکه و فولاد پایتخت (( مدیریت : جواد دلاکان )) صنعتگران عزیز، افتخار داریم. که سی سال تجربه گرانبهای خویش را در زمینه عرضه انواع ورق آلیاژی. و انواع فولاد آلیاژی برای خدمت رسانی به شما هموطنان کشور عزیزمان ایران ارائه می دهیم. پیشاپیش از اینکه شرکت خشکه و فولاد پایتخت را جهت خرید خود انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.
ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: فولاد 4541 , میلگرد 4541 , لوله 4541 , فولاد زنگ نزن , استیل 321 , فولاد نسوز , استنلس استیل ,



فولادهای پر کاربرد ضد زنگ در ایران
نوشته شده در چهار شنبه 17 آذر 1400
بازدید : 152
نویسنده : جواد دلاکان

فولادهای پر کاربرد ضد زنگ در ایران

فولاد 4401 -ورق 4401-میلگرد 4401-لوله 4401-فولاد زنگ نزن آستنیتی (نگیر)-استنلس استیل

1.4000 با استاندارد DINX6Cr13

فولاد بگیر (زنگ نزن فریتی) 1.4000 دارای خصوصیت عملیات حرارتی و قابلیت مغناطیسی خوب می باشد. و از آن می توان در ساخت پره توربین های بخار و قطعات تحت تنش زیاد در محیط های آب و بخار استفاده نمود.

1.4057 با استاندارد DIN X17CrNi16-2

فولاد بگیر (زنگ نزن فریتی) 1.4057 با خصوصیت عملیات حرارت پذیر، عملیات مغناطیسی. استحکام بالا و مقاومت به خوردگی فولادی مناسبت برای استفاده در صنایع شیشه و بلور، صنایع سد سازی. صنایع صابون سازی، صنایع غذایی، سازه های دریایی، اجزاء هواپیما، صنایع قالب سازی. صنایع ماشین سازی و شفتینگ قطعات ساختاری با استحکام بالا و همچنین قالب با قابلیت پولیش خوب برای تولید لنز می باشد.

 

1.4301

فولاد زنگ نزن آستنیتی (نگیر) 1.4301 غیر قابل عملیات حرارتی و غیر مغناطیسی بوده. اما قابلیت جوشکاری به همراه قابلیت پرداخت بالا و کشش عمیق را دارا می باشد. از این فولاد می توان برای ساخت انواع لوازم خانگی، تجهیزات خار و بار، صنایع کارد و چنگال، تجهیزات پزشکی. صنایع خودرو و تجهیزات بهداشتی استفاده نمود.

1.4305 با استفاده DIN X8CrNIS 18-9

فولاد زنگ نزن آستنیتی (نگیر) 1.4305 دارای مقاومت به خوردگی بالا. دارای قابلیت پرداخت بالا در کشش عمیق، ماشین کاری خوب و با قابلیت جوشکاری بوده. که غیر قابل عملیات حرارتی و غیر مغناطیسی نیز می باشد. از این فولاد برای ساخت در قطعات مهندسی خوش تراش که تحت خورندگی بالا قرار دارند. پیچ و مهره صنایع شیمیایی و موارد مشابه دیگر که نیاز به ماشین کاری خوب دارند استفاده نمود.

اسامی فولادها

1.4000-X6Cr13

1.4006 – X12Cr13

1.4016 – X6Cr17

1.4021 – X20Cr13

1.4028 – X30Cr13

1.4057 – X17CrNi16-2

1.4301 – X5CrNi18-10

1.4305 – X8CrNis 18-9

1.4305 – X2CrNi 19-11

1.4401 – X5CrNiMo 17-12-2

1.4404 – X2CrNiMo 17-13-12

1.4541 – X6CrNiTi 18-10

1.4571 – X6CrNiMoTi 17-12-2

فولاد 4401

شرکت خشکه و فولاد پایتخت (( مدیریت : جواد دلاکان )) صنعتگران عزیز، افتخار داریم. که سی سال تجربه گرانبهای خویش را در زمینه عرضه انواع ورق آلیاژی. و انواع فولاد آلیاژی برای خدمت رسانی به شما هموطنان کشور عزیزمان ایران ارائه می دهیم. پیشاپیش از اینکه شرکت خشکه و فولاد پایتخت را جهت خرید خود انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.
ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: فولاد ضد زنگ , فولاد 4401 , ورق 4401 , میلگرد 4401 , لوله 4401 , فولاد زنگ نزن آستنیتی (نگیر) , SUS316 , استنلس استیل , فولاد آلیاژی , اسامی فولاد پر کاربرد , ,



مصارف فولاد 1.2738
نوشته شده در سه شنبه 16 آذر 1400
بازدید : 126
نویسنده : جواد دلاکان

مصارف فولاد 1.2738

فولاد 2738-میلگرد 2738-تسمه 2738-فولاد قالب پلاستیک 2738-فولاد ابزار 2738

فولاد 1.2738 دارای خاصیت چقرمگی، صافی سطح و پولیش پذیری بالا و قابلیت ماشین کاری خوب برای اجرای جزییات می باشد. به همین جهت 1.2738 به طور عمده در ساخت قالب های پلاستیک کاربرد دارد. از کاربردهای فولاد 1.2738 می توان به قالب های تزریقی ریخته گری. دایکست، ابزارهای هیدروفرمینگ، قالب های ساخت وسایلی مانند صفحه اجاق گاز، صندلی و بطری اشاره کرد.

قیمت فولاد 1.2738 تحت تأثیر عوامل مختلف و با نوسانات بازار تغییر می کند. نوسانات قیمت عناصر آلیاژی و به ویژه نیکل بر نرخ فولاد 1.2738 تأثیر گذار است. قیمت قراضه آهن و عملیات حرارتی سطحی مورد انجام بر روی این فولاد مستقیماً بر روی قیمت نهایی اثرگذار است.

ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶

 


:: برچسب‌ها: فولاد 2738 , میلگرد 2738 , تسمه 2738 , فولاد قالب پلاستیک 2738 , فولاد ابزار 2738 ,



کاربردهای فولاد 1.3355
نوشته شده در دو شنبه 15 آذر 1400
بازدید : 140
نویسنده : جواد دلاکان

کاربردهای فولاد 1.3355

فولاد 3355-میلگرد 3355-تسمه 3355-فولاد تندبر 3355-فولاد ابزار3355-فولاد T1-فولاد HSS

کاربردهای فولاد 1.3355 :

مهم ترین کاربردهای فولاد تندبر 1.3355 عبارتند از:

ساخت بسیاری از ابزارهای برشی
ساخت قالب های پلاستیکی با مقاومت در برابر سایش و پیچ ها
تیغه های اره های دوار
تیغه های فرز
ابزارهای شکل دهی
ابزاهای کارهای چوبی
ابزار خان کشی
ابزارهای شکل دهی سرد مانند اکستروزن سرد و مهره ها


:: برچسب‌ها: فولاد 3355 , میلگرد 3355 , تسمه 3355 , فولاد تندبر 3355 , فولاد ابزار3355 , فولادT1 , فولادHSS , فولاد تندبر , فولاد تندکار , فولاد ماشینکار , فولاد ضد سایش , فولاد ضد خوردگی , فولاد ضد زنگ , ,



فولاد 3355-میلگرد 3355-تسمه 3355-فولاد تندبر 3355
نوشته شده در یک شنبه 14 آذر 1400
بازدید : 137
نویسنده : جواد دلاکان

فولاد 3355-میلگرد 3355-تسمه 3355-فولاد تندبر 3355-فولاد ابزار3355-فولاد T1-فولاد HSS

فولاد 1.3355 که با نام فولاد T1 نیز شناخته می شود از جمله فولادهای آلیاژی بوده. و در دسته فولادهای ابزار تندبر (خشکه هوایی) قرار می گیرد. ترکیب شیمیایی این فولاد شامل 5.18 – 17 درصد تنگستن، 5.4 – 5.3 درصد کروم، 5.1 – 1 درصد وانادیوم می باشد.

این فولاد از فولادهای ابزار تنگستنی بوده و مقاومت به سایش و استحکام خوبی دارد. چقرمگی خوب و قابلیت برش بالا از دیگر ویژگی های فولاد 3355 است. این فولاد سختی عمق بالایی نیز دارد. سختی این فولاد حدود 62 تا 66 راکولسی است. فولاد تندبر T1 یک فولاد هوا یا روغن سخت شده است. که از عملکرد جامع خوبی برخوردار است.

مصارف فولاد تندبر 3355
مصارف فولاد 1.3355 همانند سایر فولادهای تندبر بیشتر معطوف به ابزارهای برشی می باشد. از آنجایی که فولاد 1.3355 یک فولاد تنگستنی می باشد در مقابل حرارت نیز مقاوم است. بنابراین در اثر فرسایش در سرعت های بالا که دمای قطعه بسیار بالا می رود. تغییر شکل نمی یابند و عملکرد خود را به خوبی حفظ می کنند. کاربردهای فولاد 1.3355 عبارتند از: ابزارهای شکل دهی، ابزارهای خانکشی، تیغه اره دوار، ابزار دستی کار با چوب، تیغه فرز و ابزار شکل دهی سرد.

در ساخت مته ها، تیغه ها، سوهان، اسکنه تراش، ابزار جوشکاری برش شیشه گرم ،غلتک های پیچ بری در کار گرم

قیمت فولاد تندبر 3355 تابع عوامل مختلفی است. این فولاد یک فولاد آلیاژی است و قیمت عناصر آلیاژی بر روی آن بسیار تأثیرگذار است. همچنین به علت وارداتی بودن این فولاد نوسانات قیمت ارز بر قیمت فولاد تندبر تأثیر مستقیم دارد.

شرکت خشکه و فولاد پایتخت (( مدیریت : جواد دلاکان ))
صنعتگران عزیز، افتخار داریم که سالها تجربه گرانبهای خویش را در زمینه عرضه انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی برای خدمت رسانی به شما هموطنان کشور عزیزمان ایران ارائه می دهیم. پیشاپیش از اینکه شرکت خشکه و فولاد پایتخت را جهت خرید خود انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.
ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: فولاد 3355 , میلگرد 3355 , تسمه 3355 , فولاد تندبر 3355 , فولاد ابزار3355 , فولادT1 , فولادHSS , فولاد تندبر , فولاد تندکار , فولاد ماشینکار , فولاد ضد سایش , فولاد ضد خوردگی , فولاد ضد زنگ , ,



کاربرد فولاد نسوز4301
نوشته شده در شنبه 13 آذر 1400
بازدید : 139
نویسنده : جواد دلاکان

کاربرد فولاد نسوز4301

 

فولاد 4301-میلگرد 4301-ورق 4301-تسمه 4301-استنلس استیل-فولاد نسوز 4301-استیل 304-کاربرد فولاد نسوز، بر اساس میزان مقاومت در برابر حرارت و خواص مکانیکی مورد نیاز فولاد است.

استفاده از فولاد مقاوم تر در برابر حرارت، ممکن است به دلیل ترد بودن،گران مضر نیز باشد. این فولاد نباید در معرض شعله قرار گیرد و از تماس مستقیم آن با کربن باید جلوگیری شود.

فولادهای نسوز در کوره های صنعتی، دیگ های بخار، لوله های بخار. رکوپراتورها، صنایع شیمیایی و نفتی، خطوط گاز و سوخت. جعبه های آتش نشانی، بخاری ها، مقاومت ها. مبدل های حرارتی و کارخانه های سوزاندن زباله و … استفاده می شوند.

ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: فولاد 4301 , فولاد نسوز , میلگرد استیل 4301 , لوله استیل 4301 , ورق ضد اسید , تسمه استیل 4301 , ,



کاربرد فولاد 4006
نوشته شده در پنج شنبه 11 آذر 1400
بازدید : 140
نویسنده : جواد دلاکان

ورق استیل 410-میلگرد استیل 410-لوله استیل 410-تسمه استیل-استنلس استیل -فولاد 4006

کاربرد فولاد 4006

فولاد 4006 به دلیل ویژگی های خاصی که دارد که هر کدام از آنها در کاربردهای خاصی دسته بندی می شوند. اما کاربردهای این نوع ورق استیل تنها به موارد محدود ختم نمی شود. در اینجا به چندین مورد از آنها را بیان می نماییم.

ساخت پیچ و مهره استیل، سازه های نفتی، شفت، پمپ و شیرآلات، توربین های گازی، تجهیزات پالایش نفت و فرآوری پتروشیمی، فراوری سنگ معدن، دریچه های دروازه، صفحه های فشار، لوازم آشپزخانه امثال قاشق، کارد و چنگال و …

در ساخت قطعات ساختاری برای کار در آب و بخار و صنایع غذایی و ساخت لوله تفنگ نیز کاربرد دارد.

در نهایت بیشترین ابعاد مورد استفاده این نوع ورق استیل 410 بگیر به ابعاد ۲۰*۱۰۰، ۱۵۰* ۶۰۰ و در آخر ۲۰۰*۶۰۰ سانتی متر تولید و در بازار عرضه می شوند. که برای استعلام و وضعیت نهایی قیمت این ورق با توجه به قیمت روز فولاد محاسبه می گردد.

ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶

 


:: برچسب‌ها: فولاد 4006 , میلگرد 4006 , ورق 4006 , استنلس استیل , فولاد نسوز , ورق استیل 410 , تسمه 4006 , ,



بازدید : 109
نویسنده : جواد دلاکان

 

 

فولاد ۴۰۱۶ یا استیل ۴۳۰ برخلاف استیل های ۳۰۴ و ۳۱۶، استیل های سری ۴۰۰ از نوع فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی (فولاد ضد زنگ) هستند. و مانند بسیاری از فولادها قابلیت سختی پذیری از طریق عملیات حرارتی کوئنچ-تمپر را دارا می باشند.

همچنین ساختار مارتنزیتی آنها سبب جذب آهنربا میشود. لذا در اصطلاح به «استیل بگیر» معروف هستند. این فولادها دارای حداقل ۱۱٫۵ درصد کروم می باشند. به همین دلیل خرید استیل بگیر و همینطور فروش استیل بگیر همیشه در بازار آهن آلات مطرح بوده است.

 

یکی از رایج ترین و ارزان ترین انواع ورق استیل، ورق استیل بگیر ۴۳۰ (فولاد ۴۰۱۶) میباشد. که در دو نوع مات و براق در بازار موجود است. استنلس استیل گرید ۴۳۰ که با شماره استاندارد ۱٫۴۰۱۶ مشهور است. جزء فولادهای کم کربن، نرم و حاوی مقدار قابل توجهی کروم است و قابلیت عملیات حرارتی ندارد. این استیل به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و انعطاف پذیری خوب معروف است. همچنین دارای خاصیت مغناطیسی بوده و جذب آهن ربا می شود. و با توجه به مقاومت آن در برابر اسید نیتریک می توان در کارهای شیمیایی خاص از آن استفاده کرد. به طور کلی، مقاومت به خوردگی استنلس استیل های سری ۴۰۰ نسبت به استنلس استیل های سری ۳۰۰ (استیل های آستنیتی) پایین تر است.

گرید ۴۳۴ دارای ویژگی های مشابه استیل ۴۳۰ (فولاد ۴۰۱۶) است. اگرچه این یک نسخه حاوی مولیبدن است. وجود مولیبدن باعث افزایش مقاومت خوردگی استیل می شود.

از مهمترین پارامترها در انتخاب استیل ۴۳۰ می توان به ابعاد ورق استیل به متر، ضخامت ورق به میلیمتر. و طول رق که به صورت ۶ متری و ۳ متری و یا رول ، و آلیاژ ۴۳۰ و ۴۱۰ می توان اشاره کرد. که تمام این موارد در محاسبه قیمت ورق استیل ۴۳۰ نقش مهمی دارند.

شرکت خشکه و فولاد پایتخت (( مدیریت : جواد دلاکان ))
صنعتگران عزیز، افتخار داریم که سالها تجربه گرانبهای خویش را در زمینه عرضه انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی برای خدمت رسانی به شما هموطنان کشور عزیزمان ایران ارائه می دهیم. پیشاپیش از اینکه شرکت خشکه و فولاد پایتخت را جهت خرید خود انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.
ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: فولاد 4016 , میلگرد 4016 , ورق استیل 4016 , تسمه استیل , فولاد زنگ نزن , فولاد ضد زنگ , فولاد ضد سایش , فولاد ضد خوردگی , فولاد نسوز , استیل نسوز , استیل ضد سایش , مقاطع فولادی , ,



فولاد 4006-استنلس استیل
نوشته شده در سه شنبه 9 آذر 1400
بازدید : 140
نویسنده : جواد دلاکان

ورق استیل 410-میلگرد استیل 410-لوله استیل 410-تسمه استیل-استنلس استیل -فولاد 4006

بهترین و ساده ترین تعریفی که برای این نوع ورق می شود بیان کرد. این است که این نوع ورق جزء ورق های استیل بگیر است. و دارای کاربردهای متنوع و گوناگونی در صنایع دارد. و در نهایت آن را به دو صورت گوناگون در دو جنس ساده کربنی و زنگ نزن تولید می کنند. در حالی که ورقه های ساده کربنی که به نوبه خود. در فرآیند چگونگی و نحوه تولید به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. این در حالی است که در فرآیند تولید نوع گرم آنها از فرایند نورد در دمای بالا استفاده می کنند. و ورق های سرد حاصل نرد ورق های گرم در دمای پایین می باشند. و در حالت کلی در قیاس ورق های گرم دارای ضخامت کمتری هستند.

ترکیب شیمیایی

از مهمترین ترکیبات شیمیایی ورق استیل 410 : 11% کربن، 4% سیلیسیوم، 1% منگنز و در آخر 5.12% کروم است. که به طور کلی این نوع ورق استیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی، استحکام و سختی دارد. و با توجه به استانداردهای روز دنیا AMS5504 و ASTM240 آنالیز می گردند.

ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: فولاد 4006 , میلگرد 4006 , ورق 4006 , استنلس استیل , فولاد نسوز , ورق استیل 410 , تسمه 4006 , ,



کاربرد ورق استیل 410
نوشته شده در شنبه 6 آذر 1400
بازدید : 144
نویسنده : جواد دلاکان

کاربرد ورق استیل 410

ورق استیل 410 به دلیل ویژگی های خاصی که دارد که هر کدام از آنها در کاربردهای خاصی دسته بندی می شوند. اما کاربردهای این نوع ورق استیل تنها به موارد محدود ختم نمی شود. در اینجا به چندین مورد از آنها را بیان می نماییم.

ساخت پیچ و مهره استیل، سازه های نفتی، شفت، پمپ و شیرآلات، توربین های گازی، تجهیزات پالایش نفت و فرآوری پتروشیمی، فراوری سنگ معدن، دریچه های دروازه، صفحه های فشار، لوازم آشپزخانه امثال قاشق، کارد و چنگال و …

در ساخت قطعات ساختاری برای کار در آب و بخار و صنایع غذایی و ساخت لوله تفنگ نیز کاربرد دارد.

در نهایت بیشترین ابعاد مورد استفاده این نوع ورق استیل 410 بگیر به ابعاد ۲۰*۱۰۰، ۱۵۰* ۶۰۰ و در آخر ۲۰۰*۶۰۰ سانتی متر تولید و در بازار عرضه می شوند. که برای استعلام و وضعیت نهایی قیمت این ورق با توجه به قیمت روز فولاد محاسبه می گردد.

ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: ورق استیل 410 , میلگرد استیل 410 , لوله استیل 410 , تسمه استیل , استنلس استیل , فولاد 4006 , کاربرد ورق استیل 410 , ,



ورق استیل 410
نوشته شده در پنج شنبه 4 آذر 1400
بازدید : 171
نویسنده : جواد دلاکان

 

ورق استیل 410-میلگرد استیل 410-لوله استیل 410-تسمه استیل-استنلس استیل -فولاد 4006
 

بهترین و ساده ترین تعریفی که برای این نوع ورق می شود بیان کرد. این است که این نوع ورق جزء ورق های استیل بگیر است. و دارای کاربردهای متنوع و گوناگونی در صنایع دارد. و در نهایت آن را به دو صورت گوناگون در دو جنس ساده کربنی و زنگ نزن تولید می کنند. در حالی که ورقه های ساده کربنی که به نوبه خود. در فرآیند چگونگی و نحوه تولید به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. این در حالی است که در فرآیند تولید نوع گرم آنها از فرایند نورد در دمای بالا استفاده می کنند. و ورق های سرد حاصل نرد ورق های گرم در دمای پایین می باشند. و در حالت کلی در قیاس ورق های گرم دارای ضخامت کمتری هستند.

 

ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶

 


:: برچسب‌ها: ورق استیل 410 , میلگرد استیل 410 , لوله استیل 410 , تسمه استیل , استنلس استیل , فولاد 4006 , ,



ورق استیل 430
نوشته شده در چهار شنبه 3 آذر 1400
بازدید : 156
نویسنده : جواد دلاکان

ورق استیل 430 -(stainless steel) برخلاف استیل های 304 و 316، استیل های سری 400 از نوع فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی (فولاد ضد زنگ)هستند. و مانند بسیاری از فولادها قابلیت سختی پذیری از طریق عملیات حرارتی کوئنچ-تمپر را دارا می باشند.

ورق استیل 430

فولاد 4016-میلگرد 4016-ورق استیل 4016-تسمه استیل 4016-ورق استیل 430-استنلس استیل

همچنین ساختار مارتنزیتی آنها سبب جذب آهنربا میشود. لذا در اصطلاح به «استیل بگیر» معروف هستند. این فولادها دارای حداقل 11.5 درصد کروم می باشند. به همین دلیل خرید استیل بگیر و همینطور فروش استیل بگیر همیشه در بازار آهن آلات مطرح بوده است.

یکی از رایج ترین و ارزان ترین انواع ورق استیل، ورق استیل 430 بگیر (فولاد 4016) میباشد. که در دو نوع مات و براق در بازار موجود است. استنلس استیل گرید 430 که با شماره استاندارد 1.4016 مشهور است. جزء فولادهای کم کربن، نرم و حاوی مقدار قابل توجهی کروم است و قابلیت عملیات حرارتی ندارد. این استیل به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و انعطاف پذیری خوب معروف است. همچنین دارای خاصیت مغناطیسی بوده و جذب آهن ربا می شود. و با توجه به مقاومت آن در برابر اسید نیتریک می توان در کارهای شیمیایی خاص از آن استفاده کرد. به طور کلی، مقاومت به خوردگی استنلس استیل های سری 400 نسبت به استنلس استیل های سری 300 (استیل های آستنیتی) پایین تر است.

 

گرید 434 دارای ویژگی های مشابه استیل 430 (فولاد 4016) است. اگرچه این یک نسخه حاوی مولیبدن است. وجود مولیبدن باعث افزایش مقاومت خوردگی استیل می شود.

از مهمترین پارامترها در انتخاب استیل 430 می توان به ابعاد ورق استیل به متر، ضخامت ورق به میلیمتر. و طول رق که به صورت 6 متری و 3 متری و یا رول ، و آلیاژ 430 و 410 می توان اشاره کرد. که تمام این موارد در محاسبه قیمت ورق استیل 430 نقش مهمی دارند.

ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: کاربرد ورق استیل 430 , ورق استیل 430 , میلگرد استیل 430 , تسمه استیل 430 , فولاد نسوز 430 , فولاد 430 , فولاد 4016 , ,



کاربرد ورق استیل 430
نوشته شده در سه شنبه 2 آذر 1400
بازدید : 162
نویسنده : جواد دلاکان

کاربرد ورق استیل 430

کاربردهای بسیاری دارد که از این بین می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • روکش ماشین ظرفشویی
  • پانل های کابین یخچال
  • عناصر اتصال دهنده و بست ها
  • اجاق گاز و ترانسفورماتور دودکش
  • سیم کشی و صنعت خودروسازی
  • ساخت لولا
  • ساخت وسایل خانگی
  • پنل های سقفی
  • ساخت داخل خودروها

کاربرد اصلی گرید 430F، استفاده مکرر در قطعات ماشینکاری است.

ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: کاربرد ورق استیل 430 , ورق استیل 430 , میلگرد استیل 430 , تسمه استیل 430 , فولاد نسوز 430 , فولاد 430 , فولاد 4016 , ,



تأثیر عناصر آلیاژی در فولادهای ضد زنگ
نوشته شده در دو شنبه 1 آذر 1400
بازدید : 135
نویسنده : جواد دلاکان

تأثیر عناصر آلیاژی در فولادهای ضد زنگ

کاهش عنصر کروم و کربن برای حذف تشکیل کاربید کروم برای کاهش خوردگی بین دانه ای (L304-347-321-I316)

مقدار افزایش عنصر مولیبدن برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی حفره ای (316)

مقدار افزایش درصد عنصر کروم و نیکل برای استحکام در دمای بالا و مقاومت در برابر پوسته ای شدن (310-309)

میزان افزایش تیتانیوم و نیوبیوم برای ایجاد خاصیت جوش پذیری (1.4016)

خواص مثبت

مقاومت بالا در برابر اکسایش

میزان مقاومت در برابر رطوبت

مقاومت در برابر تنش های حرارتی

مقاومت بالا در مجاورت مواد خورنده

 

استحکام خیلی خوب

ماشین کاری خوب

مقاومت به پوسته ای شدن

خواص منفی

جوش پذیری (در بعضی از فولادهای این گروه جوشکاری سخت می باشد)

 

ارتباط با ما:
۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶


:: برچسب‌ها: فولاد 4401 , ورق 4401 , میلگرد 4401 , لوله 4401 , فولاد زنگ نزن آستنیتی (نگیر) , SUS316 , استنلس استیل , فولاد آلیاژی , تاثیر عناصر آلیاژِی , فولاد ضد زنگ , ,